Рівні навчальних досягнень | Бали | Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва |
І. Початковий | 1 | Учень (учениця) сприймає та виконує музичні твори на частковому рівні, небагатослівно характеризує їх, демонструє слабо сформоване художньо-образне мислення, елементарні навички та вміння у практичній музичній діяльності |
2 | Учень (учениця) володіє незначною частиною тематичного матеріалу, має слабо сформований рівень сприйняття музичних творів, виявляє певні вміння й навички, володіє незначною частиною спеціальної музичної термінології, словниковий запас дозволяє викласти думку на елементарному рівні | |
3 | Учень (учениця) здатний сприймати та виконувати окремі фрагменти музичних творів з конкретним образно-художнім змістом, знає незначну частину музичного тематичного матеріалу; послуговуючись обмеженим термінологічним і словниковим запасом | |
ІІ. Середній | 4 | Учень (учениця) здатний сприймати та виконувати музичні твори на репродуктивному рівні, але не розуміє художньо-образної сфери музичних творів; застосування знань і спеціальної музичної термінології на практиці задовільне |
5 | Учень (учениця) володіє навичками й уміннями, які дають змогу проаналізувати чи виконати окремі музичні твори, котрі мають художньо конкретну словесну, понятійну основу; але не завжди вміє інтерпретувати музичні твори, які вимагають абстрактного художнього мислення; виявляє недостатнє знання спеціальної музичної термінології; словниковий запас небагатий | |
6 | Учень (учениця) здатний сприймати і відтворювати основну частину музичного матеріалу, але має слабо сформоване художнє мислення, не завжди послідовно та логічно характеризує музичні твори, його розповідь потребує уточнень і додаткових запитань; учень (учениця) виявляє знання й розуміння основних тематичних положень, але не завжди вміє самостійно зробити порівняння, висновок про прослухану чи виконану музику | |
ІІІ. Достатній | 7 | Учень (учениця) здатний сприймати та виконувати музичні твори, але робить непереконливі висновки, непослідовно викладає свої думки, допускає термінологічні помилки; учень (учениця) знає найважливіший тематичний музичний матеріал, але знання нестійкі; спостерігаються помітні позитивні зміни в музичній діяльності учня |
8 | Учень (учениця) уміє сприймати та виконувати музичні твори, досить повно аналізує художньо-образний зміст твору, але має стандартне мислення, йому бракує власних висновків, асоціацій, узагальнень, не завжди вміє поєднувати музичні твори та життєві явища; недостатньо володіє спеціальною музичною термінологією при аналізі музичних явищ | |
9 | Учень (учениця) виявляє достатнє засвоєння тематичного музичного матеріалу, але допускає неточності у використанні спеціальної музичної термінології, які потребують зауваження чи коригування, трапляються поодинокі недоліки у виконанні музичного твору й художньо-образному оформленні своїх роздумів про прослухану музику; не завжди самостійно систематизує та узагальнює музичний матеріал | |
ІV.Високий | 10 | Учень (учениця) має міцні знання програмового матеріалу, але, аналізуючи музичні твори, допускає несуттєві неточності у формулюваннях, при використанні спеціальної музичної термінології, а також під час виконання музичних творів, у більшості випадків уміє обґрунтовано довести свою думку про музичні явища, йому важко виконати окремі фрагменти музичного твору. Указані неточності може виправляти самостійно |
11 | Учень (учениця) володіє тематичним музичним матеріалом у межах програми, уміє використовувати набуті знання, уміння і здібності у нових музичних завданнях, демонструє знання спеціальної музичної термінології, їх усвідомлення та міцність, уміння систематизувати, узагальнювати, інтерпретувати музичні твори, асоціювати їх з творами інших мистецтв та життєвими явищами, застосовувати здобуті знання в музичній діяльності | |
12 | Учень (учениця) має глибокі, ґрунтовні знання тематичного музичного матеріалу у межах програми, здатний узагальнювати, сприймати та виконувати музичні твори, застосовувати асоціативні зв’язки між музичними творами, творами інших мистецтв і життєвими явищами; свідомо використовувати спеціальну музичну термінологію в роздумах, висновках та узагальненнях про прослуханий чи виконаний твір, пропонує нетипові, цікаві художньо-творчі уявлення; рівень світосприйняття та світовідчуття мистецького мислення достатньо високий; самостійно використовує набуті знання, уміння та здібності в музичній діяльності |
Слухання музики
Рівні навчальних досягнень | Бали | Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва |
І. Початковий | 1 | Відповідь не дано ні на один з пунктів аналізу музичного твору, відмова від відповіді. |
2 | Здобувач освіти володіє незначною частиною тематичного матеріалу, має слабо сформований рівень сприйняття музичних творів. | |
3 | Словниковий запас дозволяє викласти думку на елементарному рівні, знає незначну частину музичного тематичного матеріалу, послуговуючись обмеженим термінологічним і словниковим запасом. | |
ІІ. Середній | 4 | Відповідь виявляє незнання і нерозуміння навчального матеріалу. |
5 | Виявляє недостатнє знання спеціальної музичної термінології; словниковий запас небагатий. | |
6 | Не завжди вміє самостійно зробити порівняння, висновок про прослухану чи виконану музику . | |
ІІІ. Достатній | 7 | Відповідь правильна, але неповна. Непослідовно викладає свої думки, допускає термінологічні помилки; спостерігаються помітні позитивні зміни в музичній діяльності учня. |
8 | Розпізнавання музичних жанрів, засобів музичної виразності, елементів будови музичної мови, музичних форм виконані самостійно, але з 1-2 навідними питаннями | |
9 | Виявляє достатнє засвоєння тематичного музичного матеріалу, але допускає неточності у використанні спеціальної музичної термінології, які потребують зауваження чи коригування . | |
ІV.Високий | 10 | Має міцні знання програмового матеріалу, але, аналізуючи музичні твори, допускає несуттєві неточності у формулюваннях. Указані неточності може виправляти самостійно. |
11 | Дано правильну і повну відповідь, яка містить характеристику змісту музичного твору, засобів музичної виразності, відповідь самостійна. | |
12 | Любить, розуміє музику. Уважний і активно бере участь в обговоренні музичних творів,має глибокі, ґрунтовні знання тематичного музичного матеріалу у межах програми; самостійно використовує набуті знання, уміння та здібності в музичній діяльності. |
Вокально-хорова робота
Рівні навчальних досягнень | Бали | Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва |
І. Початковий | 1 | Виконання фальшиве (мелодія, ритм). |
2 | Незнання тексту, нечисте, фальшиве інтонування. | |
3 | Знає незначну частину музичного тематичного матеріалу. | |
ІІ. Середній | 4 | Учень (учениця) здатний виконувати музичні твори на репродуктивному рівні, але не розуміє художньо-образної сфери музичних творів. |
5 | Допускаються окремі неточності у виконанні мелодії та тексту пісні. | |
6 | Є ритмічні неточності, спів невиразний. | |
ІІІ. Достатній | 7 | Знання мелодійної лінії і тексту пісні. |
8 | В основному чисте інтонування, ритмічно правильне. | |
9 | Спів недостатньо виразний. | |
ІV.Високий | 10 | Знання мелодійної лінії і тексту пісні. |
11 | Чисте інтонування, ритмічно точне виконання. | |
12 | Виразність, емоційність під час виконання пісні. Знання мелодійної лінії і тексту пісні, чисте інтонування і ритмічно точне виконання. |
Музична термінологія
Рівні навчальних досягнень | Бали | Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва |
І. Початковий | 1 | Незнання термінів і понять. |
2 | Учень (учениця) володіє незначною частиною спеціальної музичної термінології, словниковий запас дозволяє викласти думку на елементарному рівні. | |
3 | Відсутність навичок використання термінів і понять на практиці. | |
ІІ. Середній | 4 | Застосування знань і спеціальної музичної термінології на практиці задовільне. |
5 | Виявляє недостатнє знання спеціальної музичної термінології; словниковий запас небагатий | |
6 | Слабке (фрагментарне) знання термінів і понять, невміння використовувати їх на практиці. | |
ІІІ. Достатній | 7 | Неточність у формулюваннях термінів і понять. |
8 | Недостатньо володіє спеціальною музичною термінологією при аналізі музичних явищ. | |
9 | Неточність у формулюваннях термінів і понять, вміння частково застосовувати їх на практиці. | |
ІV.Високий | 10 | Аналізуючи музичні твори, допускає несуттєві неточності у формулюваннях, при використанні спеціальної музичної термінології, . Указані неточності може виправляти самостійно. |
11 | Учень (учениця) демонструє знання спеціальної музичної термінології, їх усвідомлення та міцність, уміння систематизувати, узагальнювати, інтерпретувати музичні твори, асоціювати їх з творами інших мистецтв та життєвими явищами, застосовувати здобуті знання в музичній діяльності. | |
12 | Тверді знання термінів і понять, вміння застосовувати ці значення на практиці. |
Усна відповідь
Початковий рівень (1,2,3) –допускає грубі помилки у відповіді, не розуміє сутьпоставленого питання .
Середній рівень (4,5,6) – слабо справляється з поставленим питанням, допускаєнеточності у викладі вивченого матеріалу.
Достатній рівень (7,8,9) – повністю опанував програмовий матеріал, але привикладі його допускає неточності другорядного характеру;
Високий рівень (10,11,12) – правильно викладає вивчений матеріал; аналізуєтвори музики, виділяє особливості образної мови, розуміє єдністьхудожньо-образних почав мистецтв і їх соціальну роль;
Рівні навчальних досягнень | Бали | Характеристика навчальних досягнень учня (учениці) |
Початковий | 1 | Учень (учениця) сприймає музичні твори фрагментарно, виявляючи низький рівень емоційності; відсутня мотивація до пізнання навколишнього світу, мистецтва; незначний обсяг понятійного апарату не дозволяє характеризувати художні образи; демонструє слабо сформоване художньообразне мислення, елементарні навички та вміння у практичній музичній діяльності. Потребує постійної практичної і теоретичної допомоги вчителя. |
2 | Учень (учениця) виявляє вибіркову емоційність та слабо сформовані навички сприймання музичних творів, слабку мотивацію щодо їх пізнання; володіє незначною частиною тематичного матеріалу, виявляє певні практичні вміння та навички, але майже не володіє спеціальною музичною термінологією; словниковий запас дозволяє викласти думку на елементарному рівні. Потребує постійної практичної і теоретичної допомоги вчителя. | |
3 | Учень (учениця) виявляє інтерес до пізнання музичних явищ періодично, хоча здатний емоційно сприймати музичні твори з конкретним образно-художнім змістом; знає незначну частину тематичного матеріалу; позитивно реагує на власну практичну діяльність, але у висловленні вражень послуговується обмеженим понятійним запасом; потребує практичної допомоги вчителя. | |
Середній | 4 | Учень (учениця) здатний емоційно сприймати та виконувати музичні твори на репродуктивному рівні, має позитивну мотивацію щодо власної практичної діяльності, але не завжди усвідомлює художньо-образний зміст музичних творів; застосування знань та спеціальної музичної термінології задовільне; потребує практичної допомоги вчителя. |
5 | Учень (учениця) виявляє інтерес та емоційність сприймання музичних творів, виявляє позитивну мотивацію щодо власної практичної діяльності; частково володіє навичками й уміннями, що дає змогу характеризувати окремі музичні твори з конкретною програмною основою; але не завжди вміє інтерпретувати музичні твори непрограмного змісту; виявляє недостатнє знання спеціальної музичної термінології. Потребує періодичної практичної та теоретичної допомоги вчителя. | |
6 | Учень (учениця) виявляє здатність емоційно сприймати і відтворювати основну частину музичного матеріалу, має позитивну мотивацію щодо пізнання мистецьких явищ та власної практичної діяльності, хочане завжди вміє самостійно зробити порівняння, висновок про прослухану чи виконану музику | |
Достатній | 7 | Учень (учениця) виявляє здатність емоційно сприймати та виконувати музичні твори, позитивну мотивацію щодо пізнання мистецьких явищ та власної практичної діяльності; володіє певним термінологічним запасом, але у викладенні думок і вражень припускається термінологічних помилок; обізнаний у найважливішому тематичному музичному матеріалі, але знання нестійкі; частково застосовує в практичній діяльності набуті знання та вміння, виявляючи прагнення самостійності. |
8 | Учень (учениця) виявляє здатність емоційно сприймати і виконувати музичні твори, позитивну мотивацію щодо пізнання та інтерпретації мистецьких явищ, але має стандартне мислення, не завжди самостійний у висновках; вміння оперувати музичною термінологією при аналізі музичних явищ розвинені недостатньо. У практичній діяльності прагне самостійно застосовувати набуті знання та вміння, хоча потребує консультації вчителя. | |
9 | Учень (учениця) виявляє емоційність сприймання творів, позитивну мотивацію щодо пізнання мистецьких явищ та їх зв’язку з життям, достатнє засвоєння тематичного музичного матеріалу, але допускає неточності у використанні спеціальної термінології; у практичній діяльності прагне самостійно застосовувати власний досвід, набуті знання та вміння. | |
Високий | 10 | Учень (учениця) виявляє емоційність сприймання музичних творів, стійку позитивну мотивацію щодо пізнання життєвих та мистецьких явищ, має міцні знання програмового матеріалу, уміє обґрунтувати свою думку, але може допускати несуттєві неточності у використанні спеціальної термінології в аналізі музичних творів; відчуває деякі труднощі у виконанні музичного твору, але прагне самостійно виправляти неточності. |
Високий | 11 | Учень (учениця) виявляє емоційність сприймання музичних творів та їх зв’язку з життєвими явищами, позитивну мотивацію щодо пізнання та виконання музики; володіє тематичним матеріалом у межах програми, демонструє вміння оперувати спеціальною термінологією в інтерпретації творів, асоціювати їх з творами інших мистецтв, виявляє здатність самостійно застосовувати здобуті знання на уроках та у позаурочний час. |
12 | Учень (учениця) володіє стійкою позитивною мотивацією щодо пізнання музичних явищ, встановлення їх зв’язку з життєвими явищами та творами інших мистецтв; має ґрунтовні знання тематичного музичного матеріалу у межах програми; вільно оперує спеціальною термінологією; виявляє нестандартність художньообразного мислення, самостійно використовує набуті знання та вміння в музичній діяльності на уроках та у позаурочний час. |